Vastgoedbeheer

Bij het beheren van vastgoed komt een hoop kijken. Wij kunnen u hierbij volledig ontzorgen. Naar keuze kunnen wij het administratief-, commercieel- en/of technisch beheer op professionele wijze voor u uitvoeren. 

Administratief beheer


  • Huuradministratie
  • Opstellen huurcontracten
  • Versturen huurfacturen
  • Verhogen/indexeren van de huren
  • Bewaken van de huurontvangsten
  • Servicekosten afrekening
  • Verwerken facturen onderhoud/vaste lasten
  • Btw specificatie
  • Periodieke rapportage naar u als eigenaar
  • VVE Beheer

Commercieel beheer


  • Contractonderhandeling
  • Huurprijs advisering
  • Huurders werven en checken
  • Contactpersoon voor huurders


Technisch beheer


  • Klachten behandeling
  • Onderhoudscontracten
  • Meerjaren planmatig onderhoud



Voorkom hoge belastingaanslagen door het beheer uit handen te geven.

Een korte toelichting:


Wanneer u als particulier vastgoed verhuurt wordt in principe de waarde van het pand in box 3 belast, met als voordeel lage belastingdruk.

De belastingdienst eist bij box 3 dat u als belegger passief blijft als het gaat om het vermogensbeheer. Wanneer u zelf te veel activiteiten uitvoert (meer dan normaal vermogensbeheer) om meer rendement met uw vastgoed te behalen, kan de belastingdienst u als ondernemer aanmerken waardoor uw vastgoed in box 1 wordt belast.  In dat geval worden de huurontvangsten belast in box 1 als winst uit onderneming of resultaat uit overige werkzaamheden. Voordeel is dan dat u de onderhoudskosten kunt aftrekken. Nadeel hiervan is de hoge belastingdruk.


Wat precies onder “meer dan normaal vermogensbeheer” valt is een lastig vraagstuk, hier is de wet niet erg duidelijk in. Wilt u uw vastgoed in box 3 houden ? Laat dan het beheer aan ons over, dan is dat in ieder geval helder. 


Ons tarief is afhankelijk van het type pand en de mate van ontzorgen.